.

.

05 августа 2014

Любимые песни. Miłość ci wszystko wybaczy

Знаменитую песню "Miłość Ci wszystko wybaczy", которую исполняла Ханка Ордонувна (Hanka Ordonówna, сочинили композитор Хенрик Варс и поэт Юлиан Тувим. 

Miłość Ci wszystko wybaczy
Smutek zamieni Ci w śmiech.

Miłość tak pięknie tłumaczy:
Zdradę i kłamstwo i grzech.

Choćbyś ją przeklął w rozpaczy,
Że jest okrutna i zła,

Miłość Ci wszystko wybaczy
Bo miłość, mój miły, to ja.

Jeśli pokochasz tak mocno jak ja,
Tak tkliwie, żarliwie, tak wiesz,

Do ostatka, do szalu, do dna,
To zdradzaj mnie wtedy i grzesz.

Bo miłość Ci wszystko wybaczy
Smutek zamieni Ci w śmiech.

Miłość tak pięknie tłumaczy:
Zdradę i kłamstwo i grzech.

Choćbyś ją przeklął w rozpaczy,
Że jest okrutna i zła,

Miłość Ci wszystko wybaczy
Bo miłość, mój miły, to ja.




Звезда довоенной польской эстрады Ханка Ордонувна (Мария Анна Петрушинска) родилась в Варшаве в 1902 году и начала карьеру певицы в 16 лет, умерла в Бейруте в 1950 году. 
 Романс "Miłość Ci wszystko wybaczy" прозвучал в фильме "Шпион в маске" (Spieg w masce) в 1933 году.

 

Этот романс очень нравился Петру Лещенко, который написал на эту музыку русский текст и исполнил его.

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий